Veelgestelde vragen

1 Reparaties

Nee, u hoeft geen afspraak te maken. U kunt uw fiets brengen op een tijd die u uitkomt binnen onze openingstijden. Als u niet in staat bent om de fiets zelf te brengen hebben wij ook de mogelijkheid om uw fiets op te halen en te bezorgen na de reparatie. Deze service bieden wij aan in Tiel en omgeving. 

Wilt u er van zeker zijn dat u op een bepaalde datum uw fiets terug krijgt? Bel of mail ons en wij helpen u graag verder.

U kunt altijd uw fiets brengen tijdens onze openingstijden. U hoeft geen afspraak te maken voordat u de fiets brengt.

Maandag  Gesloten
Dinsdag  09:00 tot 18:00
Woensdag  09:00 tot 18:00
Donderdag  09:00 tot 18:00
Vrijdag  09:00 tot 18:00
Zaterdag  09:00 tot 17:00
Zondag  Gesloten

Wij bieden de mogelijkheid om uw fiets op te laten halen en te bezorgen, of het nu voor een onderhoud- of servicebeurt is maakt niet uit. Deze service bieden wij aan in de Tiel en omgeving. De dagen ertussen gebruiken wij om uw fiets weer in een top conditie te krijgen waarna de fiets weer bij u thuisbezorgd wordt. Voor deze haal- en brengservice zijn de kosten €8,00 per adres, binnen de gemeente Tiel.  

U kunt via onze website het formulier invullen om deze service aan te vragen.
Bij twijfel of vragen kunt u ons bellen: 0344 - 61 30 54

Ja, als u uw fiets komt brengen krijgt u een leenfiets van ons mee. Als u een e-bike bij ons afgeeft krijgt u ook een elektrische leenfiets mee, inclusief fietstassen. Bij andere soorten fietsen krijgt u een standaard leenfiets mee.

Wij berekenen geen kosten voor een leenfiets.

2 Gebruikte fietsen

Ja, wij hebben een variërend en breed aanbod van gebruikte fietsen. Van kinderfietsen tot e-bikes tot mountainbikes. Een deel van het aanbod is te vinden op deze website, voor het volledige aanbod kunt u langskomen in onze winkel. Daar helpen wij u graag verder.

Bij een aanschaf van een nieuwe fiets van boven de 350 euro kan de oude fiets worden ingeruild.

De waarde van de fiets wordt bepaald aan de hand van bouwjaar van de fiets, de aankoopprijs van de fiets en de staat op het moment van inleveren.

3 Fietsverhuur

De prijs van een fiets met versnellingen bedraagt € 15,00 per dag.

De huur van een e-bike is € 25,00 per dag*.

De prijs voor het huren van een tandem is € 25,00 per dag*

*Let op: e-bikes minimaal 48 uur van te voren aan ons doorgeven. 

 

Overige kosten

Een kinderzitje voor of achter kost € 5,00 per dag.

Ook kunnen wij de huurfietsen halen en brengen, dit bedraagt € 8,00 binnen de gemeente Tiel

De borg voor de fiets bedraagt € 50,00 euro per stuk

De borg voor de tandem of e-bike bedraagt € 100,00 euro per stuk

U kunt via onze website fietsen huren. Op de pagina "Fietsverhuur" vind u alle informatie rondom het huren van een fiets samen met het contactformulier dat u in kunt vullen. Als u extra vragen heeft kunt u die ook in het formulier kwijt.

Let op: e-bikes en tandems minimaal 48 uur van te voren aan ons doorgeven. 

Bij twijfel kunt u ook natuurlijk bellen: 0344 - 61 30 54

Ja, wij hebben de beschikking over 2 gewone tandems met 7 versnellingen. Het huren van een tandem kost € 25,00 per dag. De borg voor de tandem bedraagt € 100,00 euro per stuk.

4 Bestelling & verzending

Het verzenden van uw order gaat via GLS of PostNL. Hierdoor kunt u uw bestelling altijd volgen via Track en Trace. Dat kan door te kijken op www.gls-info.nl of op jouw.postnl.nl/tracktrace/  en uw Track en Trace nummer en uw postcode in te vullen. Heeft u vragen dan kunt u ook bellen met GLS 0900-1116660 (1 euro per gesprek) of stuur een mail naar www.postnl.nl/klantenservice.

Als u niet thuis bent wanneer PostNL de bestelling komt afleveren zullen zij dit bij de buren proberen af te leveren. Lukt dit niet dan kunt u in de app of op de website PostNL zelf kunt bepalen waar en wanneer u het pakket wil halen of laten bezorgen.

De verzendkosten voor een bestelling onder de 65,00 euro binnen Nederland bedragen 4,95 euro. Voor bestellingen boven de 65,00 euro worden geen verzendkosten in rekening gebracht. 

Voor het afleveren/versturen van fietsen binnen Nederland berekenen wij €29.95. De fiets wordt dan rijklaar en op een afgesproken moment bij u afgeleverd.

U kunt uw bestelling ook zelf op komen halen bij GEJO-Cycleworld. De bezorgkosten komen dan te vervallen.

Voor levering van bestellingen in het buitenland gelden de volgende prijzen;

Land van verzending  Bestelling onder de 65,00 euro  Bestelling boven de 65,00 euro
België  11.95  6.00 
Duitsland  13.95  8.00
Denemarken, Frankrijk, Groot Brittannië, Luxemburg en Oostenrijk  14.95  9.00
Finland, Ierland, Italië, Polen, Portugal, Spanje en Zweden  25.95  20.00
Overige landen  Prijs op aanvraag  Prijs op aanvraag

 

Wij kunnen uw bestelling wijzigen en/of annuleren zolang deze nog niet is ingepakt. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice: 0344 613054

Door het logistieke proces en de daarbij behorende facturatie is het helaas niet mogelijk om producten te ruilen. Een shirt wat te klein is of schoenen die niet lekker zitten kunnen eenvoudig via ons retoursysteem worden aangemeld. Daarna besteld u het artikel in de juiste maat of kleur weer opnieuw. Het bedrag van de retourgoederen wordt na goede ontvangst gewoon weer op je bankrekening teruggestort.

Ja, de fiets wordt rijklaar en op een afgesproken moment bij u afgeleverd. Voor het afleveren/versturen van fietsen binnen Nederland berekenen wij €29.95. U kunt uw bestelling ook zelf op komen halen. De bezorgkosten komen dan te vervallen.

Wij leveren ook aan het buitenland. Voor levering van bestellingen in het buitenland gelden de volgende prijzen;

Land van verzending  Bestelling onder de 65,00 euro  Bestelling boven de 65,00 euro
België  11.95  6.00 
Duitsland  13.95  8.00
Denemarken, Frankrijk, Groot Brittannië, Luxemburg en Oostenrijk  14.95  9.00
Finland, Ierland, Italië, Polen, Portugal, Spanje en Zweden  25.95  20.00
Overige landen  Prijs op aanvraag  Prijs op aanvraag

5 Betalingen

Betalen kan op verschillende manieren. De meest gebruikte en makkelijkste manier is via je eigen bank via iDeal. Dit is verreweg de meest gebruikte betaalmethode op internet. Hierbij zijn de meeste banken aangesloten.  

Vooruitbetalen per bank kan natuurlijk ook. Je maakt het factuurbedrag van je bestelling over op onze bankrekening Iban: NL48 RABO 0156 7585 63, Swift/Bic: RABONL2U onder vermelding van uw klant nummer en ordernummer. Zodra wij de betaling binnenkrijgen gaan wij uw order verwerken. Deze methode van betalen kan de levertijd met ongeveer 3 dagen verlengen.


Het betalen onder rembours of PayPal is niet mogelijk.

Kijk voor de zekerheid of het bedrag is afgeschreven van uw rekening. Is het bedrag niet afgeschreven dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. Is het bedrag wel van uw rekening afgeschreven maar u heeft na een uur nog geen bevestiging per email ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Tel: 0344 613054

E-mail: [email protected]

Gebruikte fietsen vallen onder de marge regeling en daar zit geen BTW op. Facturen worden nadat de bestelling is geplaatst naar uw e-mailadres gestuurd.

6 Retourneren

Als u na ontvangst van uw bestelling twijfelt of ontevreden bent is dat geen enkel probleem. Bij ons heeft u 30 dagen (na de factuurdatum) de tijd om het product aan ons te retourneren.

Ook als de kleding een maatje groter moet zijn kan je het product aan ons retourneren en dient u zelf de juiste maat opnieuw te bestellen. Uiteraard dient het product wel onbeschadigd en in de originele verpakking te zitten. Als er gebruiks- of montagesporen of het artikel beschadigd is kunnen wij het artikelen niet meer retour nemen.

Retourgoederen moeten worden opgestuurd naar het volgende adres:

GEJO-Cycleworld.nl
Afdeling: Retouren
Lutterveldweg 7
4005 LD Tiel

Heeft u hierover vragen lees dan de extra informatie op onze website of mail met [email protected].

Retourgoederen moeten worden opgestuurd naar het volgende adres:

GEJO-Cycleworld.nl
Afdeling: Retouren
Lutterveldweg 7
4005 LD Tiel

Door het logistieke proces en de daarbij behorende facturatie is het helaas niet mogelijk om producten te ruilen. Een shirt wat te klein is of schoenen die niet lekker zitten kunnen eenvoudig via ons retoursysteem worden aangemeld. Daarna besteld u het artikel in de juiste maat of kleur weer opnieuw. Het bedrag van de retourgoederen wordt na goede ontvangst gewoon weer op uw bankrekening teruggestort.

7 Garantie

Op de producten die u bij ons koopt zit een garantietermijn van 2 jaar. Als er binnen deze periode iets met een product aan de hand is kunt u altijd contact met ons opnemen door een mail te sturen naar [email protected] vermeld daarin duidelijk de volgende gegevens:

  • Om welk product het gaat
  • Wat mankeert er aan het product
  • Eventueel een foto van het mankement
  • Stuur alle verwante accessoires ook mee
  • Een copy van de factuur

Als u een product aan ons wilt laten beoordelen voor garantie retourneren moet u het artikel eerst bij ons  aanmelden via onze webshop.

Dan pas kunt u het product via de post aan ons versturen. Zorg ervoor dat het product stevig verpakt, in de originele verpakking wordt verstuurd. Zorg er ook voor dat het pakket voldoende gefrankeerd is. Indien dit niet het geval is zal het pakket niet worden geaccepteerd. Het is aan te raden om het pakket verzekerd en aangetekend te versturen. De kosten voor het retourneren van garantiegoederen zijn voor eigen rekening. Indien er sprake is van garantie verzenden wij het nieuwe of gerepareerde artikel zonder kosten aan u retour. Indien er van garantie geen sprake is worden de verzendkosten voor het retourneren van het garantie product in rekening gebracht.

Garantiegoederen moeten worden opgestuurd naar het volgende adres:

GEJO-Cycleworld.nl
Afdeling: Garantie
Lutterveldweg 7
4005 LD  Tiel

Het is ook mogelijk om het product zelf af te geven in de winkel, maar dient wel aangemeld te zijn via de Garantie retourprocedure. Niet aangemelde producten kunnen wij niet aannemen of in behandeling nemen. Producten die in onze winkel zijn gekocht kunnen ook alleen in onze winkel weer retour gebracht worden. Wanneer wij het pakket ontvangen zullen wij het product zo snel mogelijk beoordelen en een mail sturen met de uitkomst.

Art. 1 - Garantiebepalingen
1.    De ondernemer garandeert dat de geleverde producten vrij zijn van constructie- en/of materiaalfouten en/of roestvorming, één en ander voor zover dat volgt uit deze garantiebepalingen.
2.    De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het betreffende product.
3.    De garantie is niet overdraagbaar.
4.    De door ondernemer op grond van deze voorwaarden verstrekte garantie laat onverlet de mogelijkheid om de ondernemer aan te spreken op grond van de gewone, wettelijke bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.

Art. 2 - Garantieperiode
Producten worden gedurende 2 jaar gegarandeerd op constructie- en/of materiaalfouten.

Art. 3 - Garantieomvang
1.    Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen, waarvan door ondernemer is vastgesteld dat sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ondernemer worden gerepareerd dan wel worden vervangen. Eventuele kosten van (de-)montage zijn voor rekening van de consument.
2.    Kosten van transport van en naar ondernemer komen voor rekening van de consument.
3.    Indien een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt en het origineel niet meer leverbaar is, dan zorgt de ondernemer voor een minimaal gelijkwaardig alternatief.

Art. 4 - Indienen garantieclaim

Claims onder deze garantie dienen, onder aanbieding van het betreffende product voorzien van de originele (digitale) factuur of het aankoopbewijs, ter inspectie te worden aangeboden bij de ondernemer.

Art. 5 - Aansprakelijkheid garantie
1.    Een door ondernemer gehonoreerde garantieclaim betekent niet dat de ondernemer ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van de ondernemer strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze voorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer betreffende gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

Art. 6 - Uitsluitingen garantie
1.    Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.
2.    In de navolgende gevallen vervalt de garantie:
o    2.1. Onjuist en/of onzorgvuldig gebruik van het product en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is;
o    2.2. Het product is niet conform de door fabrikant voorgeschreven instructies onderhouden;
o    2.3. Technische reparaties zijn niet op vakkundige wijze verricht;
o    2.4. Naderhand gemonteerde onderdelen komen niet overeen met de technische specificatie van het betreffende product of zijn onjuist gemonteerd;
3.    Specifieke productvoorwaarden en uitsluitingen:
o    3.1. Wielsets: uitgesloten van garantie zijn wiellagers en overige loopdelen. Ook spaakbreuk is uitgesloten van garantie, tenzij veroorzaakt door constructie- en/of materiaalfouten. Om spaakbreuken te voorkomen dient een nieuwe wielset na 500 km te worden nagespannen, Hiervoor kunt u terecht in onze vestiging. Dit naspannen zit niet in de prijs van een wielset inbegrepen;
o    3.2. Verende voorvorken: Om goede prestaties, veiligheid en een lange levensduur van uw voorvork te verzekeren is er regelmatig onderhoud nodig, kijk voor het onderhoudsschema van uw voorvork in de gebruikershandleiding, deze is ook te downloaden op de website van de betreffende fabrikant. Garantie is niet van toepassing op normale slijtage. Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, ondervinden schade als gevolg van normaal gebruik en of het achterwege blijven van onderhoud volgens fabrikant;
o    3.3. hartslagmeters, fietscomputers: De garantie op batterijen is beperkt tot 6 maanden. In enkele gevallen is de sensorbatterij niet vervangbaar, de aanschaf van een nieuwe sensor is dan noodzakelijk.
o    3.4. Crash replacement garantie BBB, Met, Abus of Lazer: Indien binnen 2 jaar na aankoop een BBB,  Met, Abus of Lazer helm tijdens een ongeval zodanig beschadigd raakt dat deze niet meer veilig is (d.w.z. dat er breuken/scheuren in het schuim zijn ontstaan), bieden wij de mogelijkheid de beschadigde helm te vervangen. U ontvangt dan 50% korting op de actuele adviesverkoopprijs van een identiek exemplaar met dezelfde maat en kleurstelling; 

Art. 7 - Onderhoud
We adviseren aangeschafte producten te onderhouden volgens de instructies van de betreffende fabrikant. Tijdig en vakkundig onderhoud voorkomt problemen en garandeert een langere levensduur. Voor advies over en het laten uitvoeren van onderhoud kun je terecht in onze vestiging.

Toch nog een vraag over je bestelling?

Contactgegevens

  • Bankrekening: NL48 RABO 0156 7585 63

Neem contact op

* Verplichte velden
Menu
Mijn account
Registreren
Maak bestellen nóg makkelijker!
  • Al je orders en retouren op één plek
  • Het bestelproces gaat nog sneller
  • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen
Registreren
Inloggen
Of maak hier uw account aan
Verlanglijst
U heeft geen items in uw lijst.
Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen
Ga verder met winkelen
Filters
Taal & Valuta
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »